Na planowanie i tworzenie produktu czy usług poświęcamy dużo czasu. Jeszcze więcej zajmuje nam tworzenie i usprawnianie procesów potrzebnych do sprawnego funkcjonowania powyższych. W praktyce tworzenie ceny zajmuje nam najmniej czasu, a przecież to jest najważniejszy nośnik przychodu i zysku. Pricing to pojęcie określające całą politykę cenową, jej tworzenie, aktualizowanie i optymalizowanie.
Z naszych obserwacji wynika, że myślenie o cenie oznacza najczęściej wiarę, że historycznie ustalona cena, była ceną dobrą. Tę cenę systematyczne – raz do roku z początkiem stycznia korygujemy. Podobnie działa to w systemie wycen opartych o kalkulację z automatycznym doliczaniem narzutu.
Czy przykładowy 1000 PLN za nasz produkt to dużo czy mało?
Co jeśli cena konkurencji jest taka sama ale ich marża jest 2x większa od naszej?
Chcesz poznać jak liderzy rynków tworzą ceny? Z jakich mechanizmów korzystają? Jak różne podejście do cen można mieć? Jak cena tworzy komunikat dla klienta. Może wato zmienić podejście do liczenia kosztów, by uzyskać inną cenę? Może należy całkowicie zmienić model cenowy? Poznaj czym jest pricing w praktyce.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.