Kontroling finansowy i operacyjny
Kontroling finansowy i operacyjny
Zastanów się nad odpowiedziami na poniższe pytania. Jeśli udzielasz na nie odpowiedzi, które nie do końca Cię satysfakcjonują, skorzystaj z naszej darmowej konsultacji. Czas to zmienić. By uzyskać te kluczowe informacje, wcale nie musisz posiadać pełnoetatowego zespołu kontrolingu.
Zyskowność Twoich produktów lub usług
Czy znasz rentowność swoich produktów lub usług? Znasz dokładnie swoje marże? Wiesz, na czym zarabiasz lepiej a na czym gorzej? Czy masz może produkty, które są nierentowne, przez co Twoja globalna marża jest niższa? Czy Twoje produkty podzielone są na grupy / kategorie i znasz ich rentowność, przez co masz automatyczny wpływ na ich cenę? Czym kierujesz się tworząc cenę i podczas procesów negocjacyjnych z klientami – intuicją branżową czy jasno zdefiniowanymi składowymi? Jak liczysz efektywność swojej produkcji, by wiedzieć, czy się ona zwiększa czy zmniejsza?
Planowanie płynności finansowej
Czy planujesz i kontrolujesz płynność finansową? Czy jako właściciel firmy zadajesz sobie pytanie – skoro wynik jest tak dobry, to gdzie są moje pieniądze?
Planowanie inwestycji
Jak planujesz inwestycje? Czy wiesz kiedy planowana inwestycja będzie rentowna i jakie są parametry operacyjne do uzyskania rentowności?
Raporty zarządcze – kontroling finansowy i kontroling operacyjny
Czy masz obawy, że dane, które otrzymujesz z księgowości, zaopatrzenia, sprzedaży, magazynu i produkcji nie są ze sobą zbieżne? Czy potrafisz czytać informacje, które przekazuje księgowość i masz wgląd w składowe tych danych?
Budżetowanie
Czy planujesz swoje przyszłe przychody i koszty i śledzisz elementy wyniku poprzez budżetowanie i stosowne raporty zarządcze? Czy Twoi pracownicy planują koszty swoich działów, czy może lubią Cię zaskakiwać fakturami?
Nasi eksperci ds. kontrolingu umożliwią Ci stworzenie środowiska, gdzie na bieżąco uzyskasz odpowiedzi na powyższe pytania. Chcesz wiedzieć jak? Skorzystaj z darmowej konsultacji.
Zapraszamy do kontaktu poprzez poniższy formularz
AKTUALNOŚCI
Automatyzacja procesów marketingowych
Podajemy kilka przykładów co można zautomatyzować w obszarze marketingu: E-mail marketing, kampanie reklamowe i wiele innych.
10 najczęstszych problemów firm – Część dziesiąta – Zła komunikacja
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem
Dotacje unijne 2023-2027
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem
10 najczęstszych problemów firm – Część dziewiąta – Błędne określenie ceny
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem