BIZNESPLAN

BIZNESPLAN

Potrzebujesz biznesplan. Czy marzyłeś kiedyś o własnej firmie? Miałeś jakiś pomysł biznesowy? Ale nie podjąłeś wyzwania, bo było to zbyt skomplikowane lub rozpocząłeś działanie, ale nie osiągnąłeś sukcesu?
My wiemy dokładnie, dlaczego tak się stało i jak należy w prawidłowy sposób zabrać się do projektu biznesowego.
Bez względu na to czy to Twój nowy projekt jako klasyczny startup, czy jest to nowe przedsięwzięcie biznesowe w obrębie Twojej działalności gospodarczej, potrzebujesz dobrze przemyślanego biznesplanu.
Czy chciałbyś, aby Twój projekt został przeanalizowany przez zespół ekspertów? Widzisz w nim tylko szanse? Zdejmiemy na chwilę różowe okulary i pokażemy Ci również zagrożenia, którym powinieneś przeciwdziałać, by odnieść sukces.
Nasz zespół ekspertów przeanalizuje Twój projekt w ujęciu całego modelu biznesowego pod kątem szans, ale również zagrożeń, których często się nie dostrzega.
Opracujemy projekcję przychodów i kosztów oraz oprzemy je o przepływy pieniężne.
Przeanalizujemy optymalne kanały komunikacji i promocji.
Nasi eksperci pomogą Ci wybrać optymalną formę prawną oraz przygotują stosowne umowy, aby jak najlepiej zabezpieczyć Twój know-how oraz zapewnić bezpieczeństwo Twoich przyszły transakcji.

Czym jest biznesplan?

Biznesplan to prezentacja przedsięwzięcia biznesowego, której celem jest pokazanie pełnej koncepcji projektu, przedstawienia prognoz finansowych i przekonanie odbiorcy, że nasz pomysł jest przemyślany i perspektywiczny.
Opracowanie takiej dokumentacji ma sprowokować do tego, aby „chłodnym okiem” spojrzeć na przychody i koszty, przeanalizować rynek i konkurencję oraz nasze docelowe usługi i produkty.

Kiedy potrzebujemy biznesplanu?

Najczęściej nasi klienci potrzebują biznesplan w przypadku, gdy:
– ubiegają się o kredyt inwestycyjny,
– poszukują inwestora zewnętrznego,
– szukają dofinansowanie projektu przez instytucję (dotacje)
– uruchamiają nowe przedsięwzięcie biznesowe
Praktycznie nie pamiętamy sytuacji, w której przedsiębiorca samodzielnie stworzył swój własny biznesplan. Zawsze po spotkaniu klienci dochodzili wspólnie do przekonania, że dobrym pomysłem jest zlecenie takiej pracy ekspertom zewnętrznym, którzy mają szersze kompetencje, bo posiadają zespół specjalistów oraz opracowanie zostanie przygotowane bez emocji w sposób przemyślany i merytoryczny.

Jakie warunki formalne musi spełniać biznesplan?

Wymagania formalne wobec takiego dokumentu nie są ściśle sprecyzowane. Można jednak wyróżnić pewien schemat, który powinien znaleźć się w biznesplanie:

1. Opis firmy – czyli gdzie jesteśmy, czego dokonaliśmy, czym się zajmujemy – opis przedsiębiorcy, prezentacja produktów lub usług, jakimi zasobami dysponuje;

2. Analiza rynku – czy zbadaliśmy rynek i jak wygląda rynek naszych produktów lub usług, czy jest to rynek krajowy, czy zagraniczny, jakie trendy rynkowe występują, jak duży jest to rynek, kto jest naszą konkurencją;

3. Inwestycja – jak uzyskane środki zmienią nasz biznes, na co potrzebujemy kapitał, jak stworzymy naszą nową usługę lub produkt;

4. Plan sprzedaży i marketingu – jak zamierzamy sprzedawać nasze usługi lub produkty, jak będziemy pozyskiwać klientów, jakimi kanałami do nich dotrzemy, jak zamierzamy promować nasze produkty, jaki segment rynku dotykamy. I tu uwaga, ponieważ częstą tendencją jest pokazywanie dużych budżetów marketingowych. Szczególnie inwestorzy są nieufni tym danym. Dobry produkt, dobra usługa powinna się obronić na małej skali sama lub wsparta niewielkim budżetem marketingowym.

5. Plan finansowy – czy liczby się bronią, jak analizujemy swój biznes, co omijamy, a co przeszacowujemy, jak zestawiamy przychody i jak koszty, jak planujemy naszą płynność. I w tym miejscu należy być ostrożnym, ponieważ excel przyjmuje wszystko. Łatwo jest więc uzyskać optymistyczne prognozy przychodów i konserwatywne wartości kosztów a rzeczywistość jest odwrotna i każdy wytrawny analityk to zobaczy.

6. Analiza SWOT – czy myślisz o zagrożeniach i ryzykach? Jakkolwiek to narzędzie analizy biznesowej „trąca myszką” to ma pokazać odbiorcy czy oprócz szans i mocnych stron Twojego biznesu widzisz też zagrożenia i czy pomyślałeś, jak im przeciwdziałać takim scenariuszom.

7. Analiza ryzyka – jak analizujemy ryzyko? Jak nim zarządzać i jak je optymalizować?

8. Harmonogram – czy potrafisz realnie planować? W tym miejscu możesz pokazać, czy masz doświadczenie w zarządzaniu projektami, czy jesteś w stanie realnie planować, czy tworzyłeś już biznesplany

Co tak naprawdę daje nam profesjonalnie przygotowany biznesplan?

Najważniejszymi korzyściami, które dostrzegają nasi klienci są:

– obiektywne spojrzenie na przedsięwzięcie przez zewnętrznych specjalistów,
– uwydatnienie zagrożeń i słabych stron projektu,
– przeanalizowanie szans i potencjału projektu,
– uzasadnienie przedsięwzięcia o rzetelne dane finansowe,
– prezentacja słabych stron w płynności finansowej,
– urealnione spojrzenie na założenia przychodowe

Ile kosztuje biznesplan?

Ceny rynkowe zaczynają się od około 3.000 zł za podstawowe wersje biznesplanu i najczęściej zmierzają w kierunku kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, ilu specjalistów będzie przy nim pracować, jak długo będziemy wprowadzać korekty do krytycznych uwag, w jakim wymiarze opracujemy profesjonalną prezentację naszego pomysłu biznesowego.
Największą korzyścią, którą daje klientom profesjonalnie przygotowany biznesplan jest:
– urealnienie oczekiwań,
– dopracowanie modelu biznesowego,
– uzyskanie informacji o płynności,
– popełnienie błędów na papierze zamiast przed inwestorem czy instytucją finansową.

 

AKTUALNOŚCI

ZOBACZ WSZYSTKIE