Automatyzacja procesów marketingowych | blog Venture Navigator

To, co zaczęło się w dużych korporacjach, kolejny raz trafia pod strzechy MŚP w Polsce. Ten trend obserwowaliśmy na przestrzeni ostatnich lat. W 2022 roku w okresie po pandemii zdecydowanie przyśpiesza:

Oto kilka przykładów co można zautomatyzować w obszarze marketingu:

E-mail marketing: automatyzacja procesów związanych z wysyłaniem e-maili marketingowych, takie jak tworzenie i wysyłanie newsletterów czy automatyczne odpowiedzi na e-maile od klientów.

Kampanie reklamowe: Można zautomatyzować procesy związane z kampaniami reklamowymi, takie jak targetowanie reklam do określonych grup odbiorców czy automatyczne aktualizowanie reklam w zależności od wyników.

Analiza danych: przykładowo zbieranie i przetwarzanie danych dotyczących klientów czy generowanie raportów z wynikami.

Automatyzacja leadów: automatyczne wysyłanie ofert czy zapraszania na prezentacje produktów.

Personalizacja treści i reklam: tworzenie spersonalizowanych e-maili czy reklam dopasowanych do preferencji klientów.

Automatyzacja konwersji: np. zachęcanie klientów do podjęcia określonej akcji (np. dokonania zakupu), takie jak automatyczne wysyłanie e-maili z dodatkowymi promocjami czy zapraszanie na webinary.

Marketing automation: automatyzacja wielu procesów marketingowych, takich jak tworzenie i wysyłanie e-maili, zarządzanie kampaniami reklamowymi czy analiza danych dotyczących klientów.
Na naszym rynku mamy kilka świetnych narzędzi do marketing automation: https://edrone.me/pl
Czy https://www.salesmanago.pl/

Chatboty: Można wykorzystać chatboty do automatyzacji procesów związanych z obsługą klienta, takich jak odpowiadanie na pytania czy zapraszanie na prezentacje produktów.

Integracja z CRM: integracja systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) z innymi narzędziami marketingowymi, takimi jak narzędzia do reklamy online czy narzędzia do e-mail marketingu.

Automatyzacja SEO: optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (SEO), takie jak automatyczne sprawdzanie i poprawianie meta tagów czy linków zewnętrznych.

Personalizacja ofert: automatyczne tworzenie spersonalizowanych ofert na podstawie preferencji klientów czy historii ich zakupów.

Social listening: Można zautomatyzować procesy związane z monitoringiem internetu w celu zbierania informacji o firmie i jej produktach, takie jak automatyczne wyszukiwanie wpisów na blogach czy na portalach społecznościowych. Przykładem niech będzie tu nasz lokalny lider rynku Brand24

Automatyzacja działań marketingowych zwiększy wydajności i skuteczności. Pomoże w zarządzaniu procesami marketingowymi i umożliwia firmom skuteczne wykorzystanie ich wydatków na marketing, a nie na powtarzalne proste czynności w tym obszarze. Zwłaszcza że ilość danych, transakcji, kanałów wzrasta tak dynamicznie, że bez wsparcia technologii działania te są niemożliwe lub bardzo kosztochłonne. Dzięki automatyzacji firmy mogą skupić się na kreatywności w kampaniach, które są nastawione na osiąganie określonych celów.

 

Jeśli masz pytania związane z automatyzacją procesów marketingowych, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Umów się z jednym z naszych ekspertów, pisząc na adres: vnav@vnav.pl 

lub skorzystaj z formularza zgłoszeniowego