Analiza potencjału rozwoju
Analiza potencjału rozwoju
Skorzystaj ze wsparcia ekspertów, by działać wydajniej i skuteczniej
Zastanawiasz się, dlaczego spada wydajność, efektywność i zyskowność Twojej firmy?
Chcesz odkryć słabe strony swojej organizacji, zanim zrobi to rynek i konkurencja – lub eksperci inwestora, jeśli planujesz sprzedać firmę?
Zatrudnij do tego zespół kilkunastu niezależnych ekspertów, którzy przeanalizują Twoją firmę całościowo oraz obszar po obszarze i zadadzą trudne pytania – zanim padną one ze strony Twoich kontrahentów.
Podczas Analizy Potencjału Rozwoju zdefiniujemy i zbadamy zarówno możliwości, jak i przeszkody w rozwoju Twojej firmy.
Dzięki temu dowiesz się:
• czy Twoja organizacja jest przygotowana na realizację przyszłych planów, również pod kątem posiadania odpowiednich zasobów
• czy masz narzędzia potrzebne do planowania celu i analizy jego realizacji
• jakie masz możliwości finansowania rozwoju i inwestycji firmy
• czy Twoja firma wstępnie spełnia podstawowe kryteria formalno-prawne
• czy Twoi pracownicy mają odpowiednie kompetencje do zarządzania organizacją
• jak możesz zoptymalizować sprzedaż, również w kontekście przewagi konkurencyjnej
• jakich narzędzi potrzebujesz lub jak możesz zmienić istniejące narzędzia, by odpowiadały Twoim celom i wspierały ich realizację
• czy Twoja obecna forma opodatkowania jest optymalnym rozwiązaniem
• czy twoja architektura IT wstępnie spełnia podstawowe założenia bezpieczeństwa
Na czym polega analiza potencjału rozwoju firmy?
Nasi eksperci strategiczni wspólnie z właścicielami lub zarządem firmy, określają cele przedsiębiorstwa na najbliższe lata. Po zebraniu tych informacji następuje pogłębiona analiza firmy.
W zależności od profilu, branży i wielkości firmy, kilku ekspertów analizuje Twoją firmę w kluczowych obszarach, tak aby firma mogła rozwijać się w kierunku, który określisz. Każdy z ekspertów odpowiada za swój wąski zakres kompetencji, jednak swoje działania rozumie w szerszym kontekście celów i kierunku biznesu. W zależności od wielkości firmy analiza trwa od 2 do 3 miesięcy.
W naszym zespole znajdziesz ekspertów z zakresu:
• finansów
• sprzedaży
• marketingu
• HR
• procesów
• prawa
• podatków
• IT
• dotacji i dofinansowań
Kto może skorzystać z analizy potencjału rozwoju?
• Firmy, które szybko wzrosły w ostatnim okresie i które wykazują tak zwane bóle wzrostowe.
• Przedsiębiorstwa, które odnotowują spadki zyskowności, sprzedaży lub efektywności.
• Przedsiębiorcy, którzy mają problem ze zdiagnozowaniem rzeczywistych problemów swoich biznesów.
• Zarządy potrzebujące wsparcia w podjęciu strategicznych decyzji w obszarach, w których nie mają wystarczających kompetencji.
• Właściciele firm, którzy chcą zweryfikować, czy kompetencje kadry zarządzającej odpowiadają celom strategicznym firmy.
• Firm stojące przed perspektywą znaczących zmian rynkowych, strukturalnych, właścicielskich, innowacyjnych, kompetencyjnych czy systemowych.
• Przedsiębiorstwa, które znalazły się w martwym punkcie i szukają drogi rozwoju i transformacji.
• Właściciele firm, którzy planują sprzedaż firmy lub pozyskanie inwestora strategicznego.
Co zyskasz dzięki analizie potencjału rozwoju swojej firmy?
• Otrzymasz raport z rekomendacjami gotowych do wdrożenia rozwiązań optymalizujących działanie Twojej firmy, przygotowany przez grono niezależnych ekspertów. Niektóre rozwiązania nasi klienci wdrażają już w trakcie analizy.
• Zdefiniujesz słabe strony swojej organizacji i dostaniesz praktyczne wskazówki, co i jak poprawić. Dowiesz się też, jak podobne problemy wyeliminowały inne przedsiębiorstwa.
• Dostaniesz praktyczne informacje na temat możliwości pozyskania finansowania rozwoju firmy.
• Wybrane elementy raportu możesz dystrybuować w firmie jako plan działania dla swoich zespołów, aby określić kierunki zmian.
• Możesz skorzystać ze wsparcia praktyków biznesu przy wdrażaniu konkretnych rozwiązań.
Analiza potencjału rozwoju, krok po kroku:
1. Wypełniasz ankietę, a my analizujemy firmę na podstawie informacji, które nam dostarczysz.
2. Przeprowadzamy cykl spotkań i warsztatów strategicznych z właścicielem lub zarządem Twojej firmy, aby ustalić kierunki rozwoju i plany na przyszłe okresy.
3. Zbieramy najważniejsze dane szczegółowe z kluczowych dla projektu obszarów.
4. Nasi eksperci przeprowadzają pogłębione analizy w koordynacji z managerami obszarów odpowiadających ich kompetencjom.
5. Na końcu projektu otrzymujesz rozbudowany raport z rekomendacjami obszarów wymagających zmian, optymalizacji lub wdrożenia nowych rozwiązań.
6. Raport omawiamy na warsztacie podsumowującym projekt.
Chcesz poznać potencjał rozwoju swojej firmy?
Wypełnij formularz poniżej i prześlij go do nas. Nasz ekspert omówi z Tobą możliwość przeprowadzenia analizy i odpowie na wszystkie pytania.
Najczęściej zadawane pytania:
1. Czy usługa jest przeznaczona dla każdej firmy?
Zdecydowanie rekomendujemy analizę potencjału rozwoju większym
podmiotom. Orientacyjne wielkości to przychód roczny powyżej 5 mln zł,
wielkość zatrudnienia ponad 30 pracowników.
2. Kto przygotowuje raport?
Raport opracowany jest przez ekspertów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w obszarach, które reprezentują – https://www.vnav.pl/eksperci/
3. Jak długo trwa cały proces analizy?
Szacowany okres to około 2 do 3 miesięcy. Proces wymaga czasu, przy
synchronizacji prac wielu ekspertów. Klient ma wpływ na przyśpieszenie
całości procesu, jeśli ustalony harmonogram spotkań, warsztatów i
przesyłania danych będzie terminowo realizowany
4. Raport to dokument. Kto wdroży w życie rozwiązania, które rekomendujecie?
Jeśli do wdrożenia rozwiązań potrzebne są Ci kompetencje, których
brakuje w Twojej organizacji, możesz skorzystać ze wsparcia naszych
ekspertów.
AKTUALNOŚCI
Automatyzacja procesów marketingowych
Podajemy kilka przykładów co można zautomatyzować w obszarze marketingu: E-mail marketing, kampanie reklamowe i wiele innych.
10 najczęstszych problemów firm – Część dziesiąta – Zła komunikacja
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem
Dotacje unijne 2023-2027
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem
10 najczęstszych problemów firm – Część dziewiąta – Błędne określenie ceny
Jedno z pytań, które powodują konsternację u klienta na początku współpracy, to: „Jak tworzycie Wasze ceny?” Bez względu na to czy pytamy zarząd, menadżera sprzedaży czy dyrektora finansowego, zastanawiające jest, że odpowiedź sprawia aż tak duży problem