FINANSE
Język, którym posługuje się dział finansowy, może być dla wielu enigmatyczny. Staramy się mówić o finansach w sposób jasny i czytelny. Strategia musi być zrozumiała, a ta nie funkcjonuje bez oparcia na silnych fundamentach finansowych.
Nasze działania w firmach to w głównej mierze:
– analizy finansowe
– tworzenie modeli finansowych, które są podstawą do planowania i weryfikacji założeń strategii oraz inne szerokorozumiane działania controllingowe
– optymalizacja finansowa – szereg działań mający podnieść efektywność ekonomiczną przedsiębiorstw. Jest to szczególny obszar naszych działań. Wiemy, gdzie nasi Klienci mogą zaoszczędzić pieniądze. Najczęściej już po 3 – miesięcznej współpracy poprawa efektywności biznesu znacznie przekracza nasze wynagrodzenie
– planowanie inwestycji
– dobór lub zmiana instrumentów finansowych – leasingi (operacyjne i finansowe), najmy długoterminowe, pożyczki, pożyczki leasingowe, kredyty firmowe i hipoteczne
– tworzenie biznesplanów
– przeprowadzanie procesu budżetowania w całym przedsiębiorstwie
– doradztwo księgowe i podatkowe
– audyty finansowo-księgowe
– zarządzanie płynnością finansową
– wsparcie przy restrukturyzacji przedsiębiorstwa, czy planie naprawczym
AKTUALNOŚCI
Co będą automatyzować nasi klienci w tym roku w swoich firmach?
Słowem kluczowym biznesu w 2022 było na pewno słowo AUTOMATYZACJA. Odmieniane na wszystkie możliwe sposoby w 2023 będzie używane jeszcze częściej i instesywniej.
10 najczęstszych problemów firm – Część siódma – Zaniedbanie kultury, zasad, wartości
Ostatnio rozpoczęliśmy pracę z klientem, którego firma może służyć za przykład, jak powinna wyglądać kultura organizacji. Doskonałą atmosferę czuć było już od wejścia do biura. Przywitali nas świadomi, profesjonalni pracownicy.
Jak walczyć z inflacją? 20 strategii
Kto nie przeżył inflacji na początku lat 90tych lub inflacji z 2022 roku ten nie wie czym jest inflacja i tylko teoretyzuje. Może stworzyć tą lub inną definicję, nic nie uczy nas lepiej niż praktyka a ta im boleśniejsza tym bardziej zapada w pamięć.
10 najczęstszych problemów firm – Część szósta – budżetowanie
Budżet powinien być podstawowym narzędziem operacyjnym każdej firmy. Określa konkretne cele oraz odpowiedzialność w organizacji za ich realizację. To dokument, na podstawie którego działy komunikują się ze sobą i planują swoje czynności operacyjne